Sitemap
-
Blz. 1
Jaarrekening 2022
-
Blz. 2
Programma’s
-
Blz. 3
Samenvatting
- Blz. 4 Inleiding
- Blz. 5 Bestuurlijke terugblik: evenwichtig uit de crisis
- Blz. 6 Financieel verloop 2022
- Blz. 7 Financiële positie gemeente
- Blz. 8 Leeswijzer
-
Blz. 9
Programma 1 Bestuur
- Blz. 10 Hoofdambitie
- Blz. 11 Wat is er gebeurd?
- Blz. 12 Bestuur
-
Blz. 13
Wat willen we bereiken
-
Blz. 14
Bestuur
- Blz. 15 Gemeenteraadsverkiezingen
- Blz. 16 Kieswet
- Blz. 17 Digitale toegankelijkheid
- Blz. 18 Invoering en implementatie Wet open overheid (Woo)
- Blz. 19 Uitvoering risicoanalyse gemeenschappelijke regelingen
- Blz. 20 Aanpassing organisatie-brede Klachtenregeling
-
Blz. 14
Bestuur
- Blz. 21 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we?
- Blz. 22 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af?
- Blz. 23 Wat heeft het gekost?
- Blz. 24 Verschillenanalyse per programma
- Blz. 25 Indicatoren
-
Blz. 26
Programma 2 Woon- en leefomgeving
- Blz. 27 Hoofdambitie
- Blz. 28 Wat is er gebeurd?
- Blz. 29 Beheer en onderhoud
- Blz. 30 Veiligheid
- Blz. 31 Toekomst Algeracorridor: voorkeursalternatief vastgesteld
- Blz. 32 Openbaar vervoer en corona: reizigersaantallen nog niet hersteld
- Blz. 33 Korte Termijn Aanpak Algeracorridor: stapsgewijs nieuwe verbeteringen gerealiseerd
- Blz. 34 Duurzaamheid
-
Blz. 35
Wat willen we bereiken
- Blz. 36 Beheer en onderhoud
-
Blz. 41
Duurzaamheid
- Blz. 42 Duurzaamheidsagenda 2021-2024
-
Blz. 43
Mobiliteit en bereikbaarheid
- Blz. 44 Verbeteren fietsinfrastructuur
- Blz. 45 Toegankelijk maken bushaltes in de Stormpolder
- Blz. 46 Ontwerp voorkeursbeslissing Algeracorridor
- Blz. 47 De Grote Kruising
- Blz. 48 Rotonde Burgemeester Aalberslaan – Koekoekstraat - Middenwetering
- Blz. 49 Beperkte aanpassingen IJsseldijk (vooruitlopend op project KIJK)
-
Blz. 50
Ruimtelijke ontwikkeling
- Blz. 51 Uitvoeren MPG
- Blz. 52 Implementatie Omgevingswet
-
Blz. 53
Veiligheid
- Blz. 54 Integraal veiligheidsbeleidsplan
- Blz. 55 Ondermijning en woonoverlast
- Blz. 56 Regionaal beleidsplan VRR
- Blz. 57 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we?
- Blz. 58 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af?
- Blz. 59 Wat heeft het gekost?
- Blz. 60 Verschillenanalyse per programma
- Blz. 61 Indicatoren
-
Blz. 62
Programma 3 Samenleven
- Blz. 63 Hoofdambitie
- Blz. 64 Wat is er gebeurd?
- Blz. 65 Sport
- Blz. 66 Cultuur
- Blz. 67 Recreatie en toerisme
- Blz. 68 Jeugd en onderwijs
- Blz. 69 Wonen
- Blz. 70 Economie
-
Blz. 71
Wat willen we bereiken
- Blz. 72 Cultuur
-
Blz. 77
Economie
- Blz. 78 Vaststellen van en uitvoering geven aan de detailhandelsvisie
- Blz. 79 Vaststellen van een horecastructuurvisie
- Blz. 80 Vernieuwen economische (uitvoerings)agenda
- Blz. 81 Verkenning toekomst horeca/detailhandel in centrum
- Blz. 82 Herontwikkelen Stormpolderdijk
- Blz. 83 Versterken van het maritiem cluster
-
Blz. 84
Jeugd/onderwijs
- Blz. 85 Continuering BreakOut Krimpen.
- Blz. 86 Uitvoering Speelruimtebeleidsplan 2019 - 2022: renoveren en herinrichten speelplekken.
- Blz. 87 Het realiseren van een Skate-, Free-run- en Calisthenicspark Zwaneneiland.
- Blz. 88 Het vernieuwen van 2 buitenvoorzieningen oudere jeugd (BOJ’s) op het Zwaneneiland en de Trimbaan.
- Blz. 89 Start bouw Groeiplaneet / Populier.
- Blz. 90 Realisatie uitbreiding de Wegwijzer.
- Blz. 91 Projectplan en kredietaanvraag Octaaf/Mozaïek en gymzaal Una Corda.
- Blz. 92 Projectplan en kredietaanvraag sportzaal de Groenendaal.
- Blz. 93 Opstellen IHP 2022-2025 (inclusief buitensport).
- Blz. 94 We geven uitvoering aan het Uitvoeringsprogramma “Het Jonge Kind”.
- Blz. 95 Recreatie/toerisme
-
Blz. 97
Sport
- Blz. 98 Na vaststelling uitvoering geven aan de nieuwe sportnota ‘Krimpen beweegt 2022 - 2026’.
- Blz. 99 Renovatie buitensportaccommodatie DCV (veld 1 in 2022).
- Blz. 100 Renovatie buitensportaccommodatie MHCK (veld 1 in 2022).
- Blz. 101 Ontwikkelen toekomstvisie kinderboerderij.
- Blz. 102 Herhuisvesting scouting Jan Willem Friso
-
Blz. 103
Wonen
- Blz. 104 Samenwerkingsverband Wonen regio Rotterdam
- Blz. 105 Uitvoering woonvisie.
- Blz. 106 We stellen een woonzorganalyse / -visie op.
- Blz. 107 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we?
- Blz. 108 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af?
- Blz. 109 Wat heeft het gekost?
- Blz. 110 Verschillenanalyse per programma
- Blz. 111 Indicatoren
-
Blz. 112
Programma 4 Preventie
- Blz. 113 Hoofdambitie
- Blz. 114 Wat is er gebeurd?
-
Blz. 115
Wat willen we bereiken
-
Blz. 116
Sociaal domein
- Blz. 117 We versterken de samenwerking met de partners in de geboorteketen (programma Kansrijke start)
- Blz. 118 De functie van schoolmaatschappelijk werker wordt verbreed tot jeugdmaatschappelijk werker
- Blz. 119 We zetten voorlichting en communicatie in om huiselijk geweld en kindermishandeling te voorkomen en het belang van tijdig melden ervan onder de aandacht te brengen
- Blz. 120 We onderzoeken of er op basisscholen WIJS-bussen geplaatst kunnen worden. Zo wordt de drempel voor kinderen verlaagd om signalen rond huiselijk geweld en kindermishandeling kenbaar te maken
- Blz. 121 We ontwikkelen het actieprogramma “Vrijwilligerswerkbeleid” door
- Blz. 122 We voeren het actieprogramma omtrent mantelzorg uit
- Blz. 123 We voeren het actieprogramma “Dementievriendelijke gemeente” uit
- Blz. 124 We voeren activiteiten uit en stellen een actieprogramma op omdat we koplopergemeente onafhankelijke cliëntondersteuning zijn geworden (motie)
- Blz. 125 Na vaststelling uitvoering geven aan de lokale Nota Volksgezondheid
- Blz. 126 We volgen het proces rondom het strategietraject GGD 3.0 nauwlettend
- Blz. 127 We ontwikkelen, samen met publieke en private partners, een Lokaal Preventieakkoord (breed leefstijlakkoord)
- Blz. 128 We onderzoeken, middels een pilot in de Doornenbuurt, hoe we de wijkgerichte samenwerking kunnen verbeteren door het wijknetwerk beter te benutten
- Blz. 129 De KrimpenWijzer-site verbeteren
- Blz. 130 We volgen het proces rondom vroegsignalering van schulden nauwlettend (monitoren en evalueren)
- Blz. 131 In nauwe samenwerking met onze netwerkpartners implementeren we de nieuwe inburgeringswet zodat inburgeraars zo snel mogelijk mee kunnen doen
- Blz. 132 Vaststellen nota jeugd en verleiding
-
Blz. 116
Sociaal domein
- Blz. 133 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we?
- Blz. 134 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af?
- Blz. 135 Wat heeft het gekost?
- Blz. 136 Verschillenanalyse per programma
- Blz. 137 Indicatoren
-
Blz. 138
Programma 5 Basishulp
- Blz. 139 Hoofdambitie
- Blz. 140 Wat is er gebeurd?
- Blz. 141 Wat willen we bereiken
- Blz. 146 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we?
- Blz. 147 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af?
- Blz. 148 Wat heeft het gekost?
- Blz. 149 Verschillenanalyse per programma
- Blz. 150 Indicatoren
-
Blz. 151
Programma 6 Individuele hulp
- Blz. 152 Hoofdambitie
- Blz. 153 Wat is er gebeurd?
- Blz. 154 Individuele hulp
- Blz. 155 Wet Inburgering
- Blz. 156 Participatiewet (Werk en Inkomen)
-
Blz. 157
Wat willen we bereiken
-
Blz. 158
Sociaal domein
- Blz. 159 Samen met de jeugdhulpregio Rijnmond pakken we de wachtlijsten aan bij de jeugdhulp
- Blz. 160 Zorgvuldig implementeren van het nieuwe woonplaatsbeginsel voor jeugd
- Blz. 161 Met de GR IJsselgemeenten maken we afspraken over het stimuleren van de uitstroom van uitkeringsgerechtigden
- Blz. 162 We bepalen de speerpunten op het gebied van zorg en veiligheid
- Blz. 163 We geven uitvoering aan het actieprogramma “armoede en schulden
- Blz. 164 We geven uitvoering aan de hersteloperatie van de Kinderopvangtoeslagenaffaire
- Blz. 165 We geven uitvoering aan het regionaal beleidsplan Maatschappelijke Opvang en Beschermd Wonen 2022-2026
-
Blz. 158
Sociaal domein
- Blz. 166 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we?
- Blz. 167 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af?
- Blz. 168 Wat heeft het gekost?
- Blz. 169 Verschillenanalyse per programma
- Blz. 170 Indicatoren
-
Blz. 171
Programma 7 Dienstverlening
- Blz. 172 Hoofdambitie
- Blz. 173 Wat is er gebeurd?
- Blz. 174 Dienstverlening
- Blz. 175 Afvalinzameling
- Blz. 176 Begraven
- Blz. 177 Meldingen openbare ruimte
-
Blz. 178
Wat willen we bereiken
- Blz. 179 Afvalinzameling
- Blz. 181 Begraven
- Blz. 183 Dienstverlening
- Blz. 186 Informatiebeheer/archief
- Blz. 188 Vastgoed
- Blz. 191 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we?
- Blz. 192 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af?
- Blz. 193 Wat heeft het gekost?
- Blz. 194 Verschillenanalyse per programma
- Blz. 195 Indicatoren
-
Blz. 196
Overhead
- Blz. 197 Inleiding
- Blz. 198 Wat heeft het gekost?
- Blz. 199 Verschillenanalyse per programma
- Blz. 200 Indicatoren
-
Blz. 201
Algemene dekkingsmiddelen, vennootschapsbelasting en onvoorzien
- Blz. 202 Inleiding
- Blz. 203 Algemene dekkingsmiddelen
- Blz. 204 Lokale heffingen
- Blz. 205 Uitkering Gemeentefonds
- Blz. 206 Dividenden
- Blz. 207 Saldo van de financieringsfunctie
- Blz. 208 Vennootschapsbelasting (vpb)
- Blz. 209 Onvoorzien
- Blz. 210 Verschillenanalyse per programma
- Blz. 211 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we?
- Blz. 212 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af?
-
Blz. 3
Samenvatting
-
Blz. 213
Paragrafen
-
Blz. 214
Paragraaf A Lokale heffingen
- Blz. 215 Inleiding
- Blz. 216 Ontwikkelingen 2022
- Blz. 217 Werkelijke inkomsten
- Blz. 218 Overzicht baten en lasten
- Blz. 219 Afvalstoffenheffing
- Blz. 220 Rioolheffing
- Blz. 221 Havengelden
- Blz. 222 Marktgelden
- Blz. 223 Lijkbezorgingsrechten
- Blz. 224 Legesverordening
- Blz. 225 Lastendruk situatie 1
- Blz. 226 Lastendruk situatie 2
- Blz. 227 Lastendruk situatie 3
- Blz. 228 Lastendruk situatie 4
- Blz. 229 Woonlasten (vergelijking met omliggende gemeenten)
- Blz. 230 Kwijtschelding
-
Blz. 231
Paragraaf B Weerstandsvermogen en risicobeheersing
- Blz. 232 Inleiding
- Blz. 233 Bestuurlijke informatievoorziening
- Blz. 234 Risico's
- Blz. 235 Terugblik risico's
- Blz. 236 Weerstandscapaciteit
- Blz. 237 Weerstandsvermogen
- Blz. 238 Financiële kengetallen
- Blz. 239 Duiding uitkomsten kengetallen
-
Blz. 240
Paragraaf C Onderhoud kapitaalgoederen
- Blz. 241 Inleiding
- Blz. 242 De kapitaalgoederen in de openbare ruimte (stelselwijziging BBV)
- Blz. 243 Riolering
- Blz. 244 Wegen
- Blz. 245 Openbare verlichting
- Blz. 246 Verkeersregelinstallaties
- Blz. 247 Groen
- Blz. 248 Watergangen
- Blz. 249 Speelvoorzieningen
- Blz. 250 Civiele kunstwerken (bruggen en duikers)
- Blz. 251 De volgende werken zijn in 2022 uitgevoerd:
- Blz. 252 Het kapitaalgoed gebouwen
- Blz. 253 Voorziening OK-gebouwen en rioleringen
-
Blz. 254
Paragraaf D Financiering
- Blz. 255 Inleiding
- Blz. 256 Risicobeheersing
- Blz. 257 Rentevisie en rentekosten
- Blz. 258 Rentetoerekening
- Blz. 259 Renterisico
- Blz. 260 Kasgeldlimiet
- Blz. 261 Kredietrisico
- Blz. 262 Financieringspositie
- Blz. 263 Uitzetten en aantrekken
-
Blz. 264
Paragraaf E Bedrijfsvoering
- Blz. 265 Inleiding
- Blz. 266 Ontwikkelingen
- Blz. 267 Organisatie
- Blz. 268 Financiën
- Blz. 269 Huisvesting en facilitair
- Blz. 270 ICT
- Blz. 271 Inkoop
- Blz. 272 Informatiebeheer/archief
- Blz. 273 Informatieveiligheid en privacy
- Blz. 274 Rechtmatigheid
- Blz. 275 Frauderisicobeheersing
-
Blz. 276
Paragraaf F Verbonden partijen
- Blz. 277 Inleiding
- Blz. 278 Gemeenschappelijke regelingen
- Blz. 279 Ontwikkelingen
- Blz. 280 Weerstandsvermogen
- Blz. 281 Overzicht gemeenschappelijke regelingen
- Blz. 282 Gemeenschappelijke regeling
- Blz. 283 Deelnemingen
-
Blz. 284
Paragraaf G Grondbeleid
- Blz. 285 Inleiding
- Blz. 286 Meerjarenprogramma grondexploitaties (MPG)
- Blz. 287 Budgetten 2022
- Blz. 288 Algemene reserve Grondexploitatie
-
Blz. 289
Paragraaf H Subsidies
- Blz. 290 Inleiding
- Blz. 291 Subsidieplafonds
- Blz. 292 Subsidieverlening
-
Blz. 293
Paragraaf I Wet open overheid
- Blz. 294 Openbaarheidsparagraaf
-
Blz. 214
Paragraaf A Lokale heffingen
-
Blz. 295
Balans
- Blz. 296 Activa en passiva
-
Blz. 299
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
- Blz. 300 Inleiding
- Blz. 301 Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
- Blz. 302 Vaste activa
- Blz. 303 Afschrijvingstermijnen vaste activa
- Blz. 304 Vlottende activa
- Blz. 305 Vaste passiva
- Blz. 306 Vlottende passiva
- Blz. 307 Borg- en garantstellingen
- Blz. 308 Waarderingsgrondslagen WNT
- Blz. 309 Vennootschapsbelasting
-
Blz. 310
Toelichting op de vaste activa
- Blz. 311 Materiële vaste activa
- Blz. 312 Investeringen met een economisch nut
- Blz. 313 Verloop boekwaarde investeringen met een economisch nut
- Blz. 314 Belangrijkste investeringen met een economisch nut
- Blz. 315 Investeringen met een economisch nut (met heffing)
- Blz. 316 Verloop boekwaarde investeringen met een economisch nut (met heffing)
- Blz. 317 Belangrijkste investeringen met een economisch nut (met heffing)
- Blz. 318 Investeringen met een maatschappelijk nut
- Blz. 319 Verloop boekwaarde investeringen met een maatschappelijk nut
- Blz. 320 Belangrijkste investeringen met een maatschappelijk nut
- Blz. 321 Financiële vaste activa
- Blz. 322 Deelnemingen
-
Blz. 323
Toelichting op de vlottende activa
- Blz. 324 Voorraden
- Blz. 325 Bouwgronden in exploitatie
- Blz. 326 Voorziening verlies latende complexen
- Blz. 327 Uitgangspunten bouwgronden in exploitatie
- Blz. 328 Uitzettingen korter dan een jaar
- Blz. 329 Vordering openbare lichamen
- Blz. 330 Schatkistbankieren
- Blz. 331 Overige vorderingen
- Blz. 332 Voorziening dubieuze debiteuren
- Blz. 333 Liquide middelen
- Blz. 334 Overlopende activa
- Blz. 335 Nog te ontvangen bedragen overheidslichamen
-
Blz. 336
Toelichting op de vaste passiva
- Blz. 337 Eigen vermogen
- Blz. 338 Verloop per reserve
- Blz. 339 Toelichting mutaties en reserves
- Blz. 340 Algemene reserve
- Blz. 341 Vrije reserve
- Blz. 342 Algemene reserve grondexploitatie
- Blz. 343 Reserve Eneco
- Blz. 344 Reserve overrente
- Blz. 345 Reserve maatschappelijk vastgoed
- Blz. 346 Reserve hoofdinfrastructuur
- Blz. 347 Reserve Afschrijving grote kruising
- Blz. 348 Reserve afschrijvingen maatschappelijk nut
- Blz. 349 Reserve maatregelen klimaatakkoord
- Blz. 350 Reserve maatschappelijke voorzieningen
- Blz. 351 Reserve nog uit te voeren werkzaamheden
- Blz. 352 Reserve energiearmoede
- Blz. 353 Reserve afschrijving riolering fase 1 Oud Krimpen
- Blz. 354 Reserve omgevingsvergunningen
- Blz. 355 Reserve egalisatie reiniging
- Blz. 356 Reserve riolering
- Blz. 357 Voorzieningen
- Blz. 358 Toelichting mutaties voorzieningen
- Blz. 359 Vaste schulden met een rente typische looptijd langer dan 1 jaar
-
Blz. 360
Toelichting op de vlottende passiva
- Blz. 361 Vlottende passiva
- Blz. 362 Kortlopende schulden
- Blz. 363 Overige schulden
- Blz. 364 Overlopende passiva
- Blz. 365 Vooruitontvangen bedragen
- Blz. 366 Nog te betalen kosten
-
Blz. 367
Niet uit de balans blijkende verplichtingen en rechten
- Blz. 368 Waarborgen en garanties
- Blz. 369 Langlopende financiële verplichtingen
- Blz. 370 Niet uit de balans blijkende rechten
-
Blz. 371
Wet normering topinkomens
- Blz. 372 Bezoldiging topfunctionarissen
-
Blz. 373
Baten en lasten
-
Blz. 374
Overzicht van baten en lasten
- Blz. 375 Overzicht van baten en lasten
- Blz. 376 EMU-saldo
-
Blz. 377
Incidenteel / structureel
- Blz. 378 Incidentele baten en lasten
- Blz. 379 Structurele begrotingsruimte
- Blz. 380 Structurele reservemutaties
-
Blz. 381
Investeringen
- Blz. 382 Investeringen
-
Blz. 383
Verschillenanalyse jaarrekening
- Blz. 384 Verschillenanalyse
-
Blz. 385
Overhevelingen
- Blz. 386 Overhevelingen
-
Blz. 387
Kerngegevens
- Blz. 388 Kerngegevens
-
Blz. 389
Begrotingsrechtmatigheid
- Blz. 390 Begrotingsrechtmatigheid
- Blz. 391 Toelichtingen begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 374
Overzicht van baten en lasten
- Speerpunten
- Zoeken
- Publicatie bijlagen
- Contact
- PrivacyStatement
- Sitemap
-
Blz. 2
Programma’s