Sitemap
-
Blz. 1
Begroting 2023
-
Blz. 2
Programma’s
- Blz. 3 Bestuurlijke inleiding
-
Blz. 6
Leeswijzer
- Blz. 7 Leeswijzer begroting 2023
-
Blz. 8
Programma 1 Bestuur en veiligheid
- Blz. 9 Hoofdambitie
-
Blz. 10
1.1 Bestuur
- Blz. 11 Bestuur
-
Blz. 12
Wat is er aan de hand/Wat willen we bereiken?
- Blz. 13 Digitale archivering raadsvergaderingen
-
Blz. 15
Implementatie Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer
- Blz. 16 Starten uitvoering WMEBV
- Blz. 17 Invoeren persoonlijk internet portaal
-
Blz. 18
Implementatie Wet open overheid
- Blz. 19 Actief informatie openbaar maken
- Blz. 20 Duurzaam archiveren
- Blz. 21 Raadscommunicatie
- Blz. 24 Restyling gemeentelijke website en huisstijl
- Blz. 26 Splitsen omgeving Proactis
-
Blz. 27
Uitvoering Wet nieuwe procedure vaststelling verkiezingsuitslagen (NPVV)
- Blz. 28 Garanderen kwaliteit telproces
- Blz. 29 Inrichten Gemeentelijk Stembureau
- Blz. 30 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af
- Blz. 31 Op grond van welke beleid/afspraak handelen we
-
Blz. 32
1.2 Veiligheid
- Blz. 33 Veiligheid
-
Blz. 34
Wat is er aan de hand/Wat willen we bereiken?
-
Blz. 35
Veiligheid
- Blz. 36 Zorg en veiligheid
- Blz. 37 Robuuste handhaving
- Blz. 38 Veilige publieke taak
- Blz. 39 Maatschappelijke opgave ontheemden
- Blz. 40 Weerbaarheid en zelfredzaamheid
-
Blz. 35
Veiligheid
- Blz. 41 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we
- Blz. 42 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af
- Blz. 43 Wat mag het kosten
- Blz. 44 Indicatoren
-
Blz. 45
Programma 2 Ruimtelijk domein
- Blz. 46 Hoofdambitie
-
Blz. 47
2.1 Openbare ruimte en verkeer
-
Blz. 48
Wat is er aan de hand/Wat willen we bereiken?
- Blz. 49 Openbare ruimte - Bevorderen biodiversiteit
- Blz. 50 Openbare ruimte - Gedeelte groenonderhoud van B naar A-beeldkwaliteitsniveau
- Blz. 51 Openbare ruimte - Hanging baskets bij overige winkelcentra
- Blz. 52 Openbare ruimte - Kwaliteitsverbetering plantvakken
-
Blz. 53
Openbare ruimte - LED verlichting Stormpolder
- Blz. 54 Openbare verlichting Stormpolder
-
Blz. 55
Openbare ruimte - Vervanging oeverbescherming IJsselboulevard
- Blz. 56 Oeverbescherming IJsselboulevard
- Blz. 57 Verkeer - Aanpassing Omloopstoep
-
Blz. 58
Verkeer - Algeracorridor korte termijn
- Blz. 59 P+R langs de N210
- Blz. 60 Mobiliteitsaanpak voortzetten
- Blz. 61 Verkeer - Algeracorridor lange termijn
- Blz. 65 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we
- Blz. 66 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af
-
Blz. 48
Wat is er aan de hand/Wat willen we bereiken?
-
Blz. 67
2.2 Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening
-
Blz. 68
Wat is er aan de hand/Wat willen we bereiken?
- Blz. 69 Duurzaamheid - Duurzaamheidsagenda
-
Blz. 71
Duurzaamheid - Regionale energiestrategie
- Blz. 72 Opleveren van de RES 2.0
- Blz. 73 Duurzaamheid - Transitievisie warmte
- Blz. 74 Energiearmoede
- Blz. 76 Ruimtelijke ordening - Implementatie Omgevingswet
-
Blz. 77
Volkshuisvesting - Uitvoering woonvisie
- Blz. 78 Slaagkansen op de woningmarkt vergroten
- Blz. 79 Innovatieve woonvormen
- Blz. 80 Doorstroming woningmarkt
- Blz. 81 Tiny houses en flexwoningen
- Blz. 82 Speculatie met koopwoningen voorkomen
- Blz. 83 Onderzoek leefbaarheid in buurten/wijken
- Blz. 84 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we
- Blz. 85 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af
-
Blz. 68
Wat is er aan de hand/Wat willen we bereiken?
-
Blz. 86
2.3 Afval, riolering en begraven
-
Blz. 87
Wat is er aan de hand/Wat willen we bereiken?
- Blz. 88 Afval en grondstoffen
-
Blz. 92
Baggeren watergangen
- Blz. 93 Baggerprojecten
- Blz. 94 Baggercyclus van 12 jaar
- Blz. 95 Voorbereiding baggerprojecten
- Blz. 96 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we
- Blz. 97 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af
-
Blz. 87
Wat is er aan de hand/Wat willen we bereiken?
- Blz. 98 Wat mag het kosten
- Blz. 99 Indicatoren
-
Blz. 100
Programma 3 Maatschappelijk domein
- Blz. 101 Hoofdambitie
-
Blz. 102
3.1 Sport en recreatie
-
Blz. 103
Wat is er aan de hand/Wat willen we bereiken?
-
Blz. 104
Investeringen in een kwalitatief/duurzaam zwembad
- Blz. 105 Onderhoud zwembad
- Blz. 106 Sport in de openbare ruimte
-
Blz. 110
Stimuleren samenwerking sport en beweegketen
- Blz. 111 Oprichting 'Sportplatform Krimpen'
- Blz. 112 Ondersteuning 'Sportplatform Krimpen'
-
Blz. 113
Stimuleren sport en beweegdeelname inwoners
- Blz. 114 Uniek Sporten
- Blz. 115 Uniek Zwemmen
- Blz. 116 Promotiecampagne sport
-
Blz. 104
Investeringen in een kwalitatief/duurzaam zwembad
- Blz. 117 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we
- Blz. 118 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af
-
Blz. 103
Wat is er aan de hand/Wat willen we bereiken?
-
Blz. 119
3.2 Cultuur
-
Blz. 120
Wat is er aan de hand/Wat willen we bereiken?
-
Blz. 121
Cultuurprogramma
- Blz. 122 Uitbreiding theaterprogramma
-
Blz. 123
De Tuyter - Verbetering bedrijfsvoering
- Blz. 124 Website en reserveringssysteem Tuyter
- Blz. 125 Marketing en promotie Tuyter
- Blz. 126 Rotterdampas
- Blz. 127 Verhoging subsidie Streekmuseum
-
Blz. 121
Cultuurprogramma
- Blz. 129 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we
- Blz. 130 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af
-
Blz. 120
Wat is er aan de hand/Wat willen we bereiken?
-
Blz. 131
3.3 Onderwijs
-
Blz. 132
Wat is er aan de hand/Wat willen we bereiken?
-
Blz. 133
Onderwijs
- Blz. 134 Realisatie Groeiplaneet/Populier
-
Blz. 133
Onderwijs
- Blz. 135 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we
- Blz. 136 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af
-
Blz. 132
Wat is er aan de hand/Wat willen we bereiken?
-
Blz. 137
3.4 Economie
-
Blz. 138
Wat is er aan de hand/Wat willen we bereiken?
-
Blz. 139
Detailhandel
- Blz. 140 Detailhandelsvisie
- Blz. 141 Stormpolder
-
Blz. 143
Verbinding bedrijfsleven
- Blz. 144 Verbinding met het bedrijfsleven
- Blz. 145 Vestigings- en werkklimaat
-
Blz. 147
Circulair (Duurzaamheidsagenda)
- Blz. 148 Krimpen Circulair
-
Blz. 139
Detailhandel
- Blz. 149 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we
- Blz. 150 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af
-
Blz. 138
Wat is er aan de hand/Wat willen we bereiken?
- Blz. 151 Wat mag het kosten
- Blz. 152 Indicatoren
-
Blz. 153
Programma 4 Sociaal domein
- Blz. 154 Hoofdambitie
-
Blz. 155
4.1 Preventie
- Blz. 156 Preventie
-
Blz. 157
Wat is er aan de hand/Wat willen we bereiken?
-
Blz. 158
(Digi)Taalhuis
- Blz. 159 Uitvoeren pilot (Digi) Taalhuis
- Blz. 160 Armoede
- Blz. 161 Gratis regionaal OV voor minima van 67+
- Blz. 163 Ondersteuning inclusieve samenleving
- Blz. 166 Uitvoeringsprogramma woonzorgvisie
-
Blz. 169
Vangnetwerken
- Blz. 170 Oprichten vangnetwerken
- Blz. 171 Welzijn op Recept
-
Blz. 158
(Digi)Taalhuis
- Blz. 173 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we
- Blz. 174 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af
-
Blz. 175
4.2 Basishulp
- Blz. 176 Basishulp
-
Blz. 177
Wat is er aan de hand/Wat willen we bereiken?
-
Blz. 178
Casusregie inburgering
- Blz. 179 Uitbreiding casusregie inburgering
- Blz. 180 Toekomstbestendig zorg en welzijn
-
Blz. 182
Zorg en Veiligheid
- Blz. 183 Oprichten meldpunt zorg & veiligheid
-
Blz. 178
Casusregie inburgering
- Blz. 184 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we
- Blz. 185 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af
-
Blz. 186
4.3 Individuele hulp
- Blz. 187 Individuele hulp
-
Blz. 188
Wat is er aan de hand/Wat willen we bereiken?
- Blz. 189 Specialistische jeugdhulp
-
Blz. 190
SROI beleid en uitvoering
- Blz. 191 Bevorderen arbeidsparticipatie
- Blz. 192 Harmoniseren aanpak in regio
- Blz. 193 Wijzigingen Participatiewet
- Blz. 194 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we?
- Blz. 195 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af?
- Blz. 196 Wat mag het kosten
- Blz. 197 Indicatoren
-
Blz. 198
Middelen
-
Blz. 199
Overhead
- Blz. 200 Inleiding
- Blz. 201 Onderdelen overhead
- Blz. 202 Formatieve ontwikkeling organisatie
- Blz. 203 Wat mag het kosten
- Blz. 204 Indicatoren
-
Blz. 205
Algemene dekkingsmiddelen
- Blz. 206 Inleiding
- Blz. 207 Uitkering gemeentefonds
- Blz. 208 Onroerende zaakbelastingen
- Blz. 209 Dividenden
- Blz. 210 Saldo van de financieringsfunctie
- Blz. 211 Stelposten
- Blz. 212 Vennootschapsbelasting
- Blz. 213 Onvoorzien
- Blz. 214 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we
- Blz. 215 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af
- Blz. 216 Wat mag het kosten
-
Blz. 199
Overhead
-
Blz. 217
Paragrafen
-
Blz. 218
Paragraaf A Lokale heffingen
- Blz. 219 Inleiding
- Blz. 220 Ontwikkelingen 2023
- Blz. 221 Lokale heffingen
- Blz. 222 Opbrengsten
- Blz. 223 Lastendruk
- Blz. 224 Kwijtschelding
- Blz. 225 Woonlasten (vergelijking met omliggende gemeenten)
-
Blz. 226
Paragraaf B Weerstandsvermogen en risicobeheersing
- Blz. 227 Inleiding
- Blz. 228 Risico's
- Blz. 229 Weerstandscapaciteit
- Blz. 230 Weerstandsvermogen
- Blz. 231 Financiële kengetallen
- Blz. 232 Duiding uitkomst kengetallen
-
Blz. 233
Paragraaf C Onderhoud kapitaalgoederen
- Blz. 234 Inleiding
- Blz. 235 De kapitaalgoederen in de openbare ruimte
- Blz. 236 Het kapitaalgoed gebouwen
-
Blz. 237
Paragraaf D Financiering
- Blz. 238 Inleiding
- Blz. 239 Risicobeheersing
- Blz. 240 Rentevisie en rentekosten
- Blz. 241 Rentetoerekening
- Blz. 242 Renterisico
- Blz. 243 Kasgeldlimiet
- Blz. 244 Kredietrisico op verstrekte gelden
- Blz. 245 Financieringspositie
- Blz. 246 Leningenportefeuille
- Blz. 247 Uitzetting
- Blz. 248 Aantrekken
-
Blz. 249
Paragraaf E Bedrijfsvoering
- Blz. 250 Inleiding
- Blz. 251 Ambtelijke organisatie
- Blz. 252 Huisvesting
- Blz. 253 ICT
- Blz. 254 Informatieveiligheid
- Blz. 255 Privacy
- Blz. 256 Informatiebeheer/archief
- Blz. 257 Communicatie
- Blz. 258 Wet Open Overheid
- Blz. 259 Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 260
Paragraaf F Verbonden partijen
- Blz. 261 Visie en beleidsvoornemens
- Blz. 262 Ontwikkeling van de bijdragen
- Blz. 263 Weerstandsvermogen
- Blz. 264 Gemeenschappelijke regelingen
- Blz. 265 Deelnemingen
- Blz. 266 Toelichting deelnemingen
-
Blz. 267
Paragraaf G Grondbeleid
- Blz. 268 Inleiding
- Blz. 269 MeerjarenPerspectief grondexploitaties (MPG)
-
Blz. 270
Paragraaf H Subsidies
- Blz. 271 Inleiding
- Blz. 272 Rol raad
- Blz. 273 Waarom subsidiëring
- Blz. 274 Subsidiebenamingen
- Blz. 275 Indexering subsidies
- Blz. 276 Subsidieplafonds
-
Blz. 218
Paragraaf A Lokale heffingen
-
Blz. 277
Financiële begroting
-
Blz. 278
Uitgangspunten
- Blz. 279 Kerngegevens
- Blz. 280 Index
- Blz. 281 Uitkering gemeentefonds
- Blz. 282 Financiering (treasury)
- Blz. 283 Arbeidskosten gerelateerde verplichtingen
-
Blz. 284
Budgetautorisatie baten en lasten
- Blz. 285 Budgetautorisatie baten en lasten
-
Blz. 286
Meerjarenperspectief
- Blz. 287 Meerjarenperspectief
- Blz. 288 Meerjarenperspectief baten en lasten
-
Blz. 289
Aanmerkelijke verschillen
- Blz. 290 Aanmerkelijke verschillen jaarrekening 2021 - begroting 2023
- Blz. 291 Programma 1 Bestuur en Veiligheid verschil jaarrekening - begroting
- Blz. 292 Programma 2 Ruimtelijk domein verschil jaarrekening - begroting
- Blz. 293 Programma 3 Maatschappelijk domein verschil jaarrekening - begroting
- Blz. 294 Programma 4 Sociaal domein verschil jaarrekening - begroting
- Blz. 295 Middelen verschil jaarrekening - begroting
- Blz. 296 Aanmerkelijke verschillen begroting 2022 - begroting 2023
- Blz. 297 Programma 1 Bestuur en Veiligheid verschil begroting 2022-2023
- Blz. 298 Programma 2 Ruimtelijk domein verschil begroting 2022-2023
- Blz. 299 Programma 3 Maatschappelijk domein verschil begroting 2022-2023
- Blz. 300 Programma 4 Sociaal domein verschil begroting 2022-2023
- Blz. 301 Middelen verschil begroting 2022-2023
-
Blz. 302
Investeringen
- Blz. 303 Investeringen
-
Blz. 304
Nieuw beleid
- Blz. 305 Nieuw beleid en intensiveringen
-
Blz. 306
Reserves en voorzieningen
- Blz. 307 Reserves
- Blz. 308 Structurele reservemutaties
- Blz. 309 Mutaties reserves 2023
- Blz. 310 Voorzieningen
-
Blz. 311
Incidenteel / structureel
- Blz. 312 Incidentele baten en lasten
- Blz. 313 Structureel en reëel evenwicht
-
Blz. 314
Financiering
- Blz. 315 Financiering
-
Blz. 316
EMU-saldo en balansprognose
- Blz. 317 Balansprognose
- Blz. 318 EMU-saldo
-
Blz. 278
Uitgangspunten
- Speerpunten
- Zoeken
- Publicatie bijlagen
- Contact
- PrivacyStatement
- Sitemap
-
Blz. 2
Programma’s