Sitemap
-
Begroting 2026 Blz. 1
-
Programma’s Blz. 2
-
Bestuurlijke inleiding Blz. 3
-
Inleiding Blz. 4
-
Ontwikkelingen Blz. 6
-
Onze speerpunten voor 2026 Blz. 7
-
Van kadernota naar begroting Blz. 8
-
Aanvullende voorstellen Blz. 9
-
Nieuw beleid en intensiveringen Blz. 10
-
Opbouw saldo begroting Blz. 11
-
Heffingen Blz. 12
-
Financiële kengetallen Blz. 13
-
Budgetrecht van de raad Blz. 14
-
-
Begroting in één oogopslag Blz. 15
-
Begroting in één oogopslag Blz. 16
-
Baten Blz. 17
-
Lasten Blz. 18
-
-
Leeswijzer Blz. 19
-
Leeswijzer Blz. 20
-
-
-
Hoofdambitie Blz. 22
-
1.1 Bestuur Blz. 23
-
-
-
Realiseren inwonersportaal Blz. 27
-
Voldoen aan de WEMBV Blz. 28
-
1.1.2 Berichtenbox Blz. 29
-
-
Warm welkom entree raadhuis Blz. 34
-
-
-
1.2 Veiligheid Blz. 37
-
-
1.2.1 Veiligheid Blz. 39
-
Vergroting van de weerbaarheid Blz. 42
-
-
-
Wat mag het kosten Blz. 45
-
Indicatoren Blz. 46
-
-
Programma 2 Ruimtelijk domein Blz. 47
-
Hoofdambitie Blz. 48
-
2.1 Openbare ruimte en verkeer Blz. 49
-
Openbare ruimte Blz. 50
-
Verkeer Blz. 51
-
-
-
Uitvoeren van de BOPA-procedure Blz. 56
-
Uitvoering nader onderzoek Blz. 57
-
2.1.2 Algerabrug werkzaamheden Blz. 58
-
Conserveren rijbaanafscheiding Blz. 59
-
-
-
-
Bijplaatsen van lichtmasten Blz. 65
-
Verplaatsen van lichtmasten Blz. 66
-
Vervangen van armaturen Blz. 67
-
-
-
Ophogen van het Moderatopark Blz. 69
-
-
-
-
-
Volkshuisvesting Blz. 73
-
Ruimtelijke ordening Blz. 74
-
Duurzaamheid Blz. 75
-
-
2.3 Afval, riolering en begraven Blz. 88
-
Wat mag het kosten Blz. 97
-
Indicatoren Blz. 98
-
-
-
Hoofdambitie Blz. 100
-
3.1 Sport en recreatie Blz. 101
-
Sport Blz. 102
-
Recreatie Blz. 103
-
-
3.1.1 Zwembad de Lansingh Blz. 105
-
Door exploiteren huidige zwembad Blz. 107
-
Onderzoek vernieuwing zwembad Blz. 108
-
3.1.2 Buitensport Blz. 109
-
Her-inrichting sportcomplex DCV Blz. 110
-
MHCK Blz. 111
-
Tennisclub Krimpen Blz. 112
-
Tennisvereniging Langeland Blz. 113
-
Treffers Blz. 114
-
-
3.1.3 Sport en beweegparticipatie Blz. 115
-
Avond voor de sport Blz. 116
-
Sportplatform Blz. 117
-
Vitality clubs Krimpen Blz. 118
-
-
-
-
3.2 Cultuur Blz. 121
-
Cultuur Blz. 122
-
-
3.2.1 Evenementen Blz. 124
-
Ruimte voor buurtinitiatieven Blz. 128
-
3.2.2 Transformatie Streekmuseum Blz. 129
-
-
-
3.3 Onderwijs Blz. 134
-
Onderwijs Blz. 135
-
-
-
Voorkomen van thuiszitten Blz. 140
-
Werken aan duurzame oplossingen Blz. 141
-
-
3.3.3 Lokale Educatieve Agenda Blz. 147
-
-
-
3.4 Economie Blz. 151
-
Economie Blz. 152
-
-
3.4.1 Hart van Krimpen Blz. 154
-
Detailhandelsvisie Blz. 156
-
Participatie Blz. 157
-
3.4.2. Verbinding met bedrijfsleven Blz. 158
-
Communicatie Blz. 160
-
Krimpen Circulair Blz. 162
-
Operationeel en strategisch overleg Blz. 163
-
Verbinding met het bedrijfsleven Blz. 165
-
3.4.3. Modernisering Sliksloothaven Blz. 166
-
Gepaste acties ondernemen Blz. 167
-
-
-
-
-
Wat mag het kosten Blz. 172
-
Indicatoren Blz. 173
-
-
Programma 4 Sociaal domein Blz. 174
-
Hoofdambitie Blz. 175
-
4.1 Preventie Blz. 176
-
Preventie Blz. 177
-
-
4.1.1 Wet integrale Suïcidepreventie Blz. 179
-
4.1.2 Krimpenvoorelkaar Blz. 181
-
Centrale vindplaats creëren Blz. 182
-
-
4.1.3 Lokaal Gezondheidsbeleid Blz. 186
-
Vaststellen Lokaal Gezondheidsbeleid Blz. 188
-
-
-
-
4.2 Basishulp Blz. 194
-
Basishulp Blz. 195
-
-
-
4.2.2 Cliëntondersteuning Blz. 202
-
-
-
4.3 Individuele hulp Blz. 208
-
Individuele hulp Blz. 209
-
-
-
-
Uitvoeren van de pilot Blz. 216
-
4.3.3 Bestaanszekerheid Blz. 217
-
-
-
4.4 Opvang en inburgering Blz. 221
-
-
4.4.1 Opvang en inburgering Blz. 223
-
-
-
Wat mag het kosten Blz. 227
-
Indicatoren Blz. 228
-
-
Middelen Blz. 229
-
Overhead Blz. 230
-
Inleiding Blz. 231
-
Onderdelen overhead Blz. 232
-
-
-
Wat mag het kosten Blz. 238
-
Indicatoren Blz. 239
-
-
Algemene dekkingsmiddelen Blz. 240
-
Inleiding Blz. 241
-
Uitkering gemeentefonds Blz. 242
-
Onroerende zaakbelastingen Blz. 243
-
Dividenden Blz. 244
-
Saldo van de financieringsfunctie Blz. 245
-
Stelposten Blz. 246
-
Vennootschapsbelasting Blz. 247
-
Onvoorzien Blz. 248
-
Wat mag het kosten Blz. 251
-
-
-
Taakvelden Blz. 252
-
Baten en lasten per taakveld Blz. 253
-
-
-
Paragrafen Blz. 254
-
Paragraaf A Lokale heffingen Blz. 255
-
Inleiding Blz. 256
-
Ontwikkelingen 2026 Blz. 257
-
Lokale heffingen Blz. 258
-
Opbrengsten Blz. 259
-
Lastendruk Blz. 260
-
Kwijtschelding Blz. 261
-
-
-
Inleiding Blz. 264
-
Risico's Blz. 265
-
Weerstandscapaciteit Blz. 266
-
Weerstandsvermogen Blz. 267
-
Financiële kengetallen Blz. 268
-
Duiding uitkomst kengetallen Blz. 269
-
-
-
Inleiding Blz. 271
-
Het kapitaalgoed gebouwen Blz. 273
-
-
Paragraaf D Financiering Blz. 274
-
Inleiding Blz. 275
-
Risicobeheersing Blz. 276
-
Rentevisie en rentelasten Blz. 277
-
Rentetoerekening Blz. 278
-
Renterisico Blz. 279
-
Kasgeldlimiet Blz. 280
-
Kredietrisico op verstrekte gelden Blz. 281
-
Leningenportefeuille Blz. 282
-
Uitzetting Blz. 283
-
-
Paragraaf E Bedrijfsvoering Blz. 284
-
Inleiding Blz. 285
-
Ambtelijke organisatie Blz. 286
-
Huisvesting Blz. 287
-
ICT Blz. 288
-
Informatiebeheer/archief Blz. 289
-
Informatieveiligheid Blz. 290
-
Privacy Blz. 291
-
Rechtmatigheid Blz. 292
-
Frauderisicobeheersing Blz. 293
-
-
Paragraaf F Verbonden partijen Blz. 294
-
Inleiding Blz. 295
-
Ontwikkeling van de bijdragen Blz. 296
-
Weerstandsvermogen Blz. 297
-
Gemeenschappelijke regelingen Blz. 298
-
Deelnemingen Blz. 299
-
Toelichting deelnemingen Blz. 300
-
-
Paragraaf G Grondbeleid Blz. 301
-
Inleiding Blz. 302
-
-
Paragraaf H Subsidies Blz. 304
-
Inleiding Blz. 305
-
Rol raad Blz. 306
-
Waarom subsidiëring Blz. 307
-
Subsidiebenamingen Blz. 308
-
Indexering subsidies Blz. 309
-
Subsidieplafonds Blz. 310
-
-
Paragraaf I Openbaarheidsparagraaf Blz. 311
-
Openbaarheidsparagraaf Blz. 312
-
-
-
Financiële begroting Blz. 313
-
Uitgangspunten Blz. 314
-
Kerngegevens Blz. 315
-
Index Blz. 316
-
Uitkering gemeentefonds Blz. 317
-
-
Budgetautorisatie baten en lasten Blz. 319
-
Budgetautorisatie baten en lasten Blz. 320
-
-
Meerjarenperspectief Blz. 321
-
Meerjarenperspectief Blz. 322
-
Meerjarenperspectief baten en lasten Blz. 323
-
-
Aanmerkelijke verschillen Blz. 324
-
Investeringen Blz. 339
-
Investeringen 2026-2029 Blz. 340
-
-
Nieuw beleid Blz. 341
-
Nieuw beleid en intensiveringen Blz. 342
-
-
Reserves en voorzieningen Blz. 343
-
Reserves Blz. 344
-
Structurele reservemutaties Blz. 345
-
Mutaties reserves 2026 Blz. 346
-
Voorzieningen Blz. 347
-
-
Incidenteel / structureel Blz. 348
-
Incidentele baten en lasten Blz. 349
-
Structureel en reëel evenwicht Blz. 350
-
-
Financiering Blz. 351
-
Financiering Blz. 352
-
-
EMU-saldo en balansprognose Blz. 353
-
Balansprognose Blz. 354
-
EMU-saldo Blz. 355
-
-
-