Sitemap

  1. Blz. 1 Jaarrekening 2023
    1. Blz. 2 Programma’s
      1. Blz. 3 Samenvatting
        1. Blz. 4 Inleiding
        2. Blz. 5 Bestuurlijke terugblik
        3. Blz. 6 Financieel verloop 2023
        4. Blz. 7 Financiële positie gemeente
        5. Blz. 8 Rechtmatigheid
        6. Blz. 9 Leeswijzer
      2. Blz. 10 Programma 1 Bestuur en veiligheid
        1. Blz. 11 Hoofdambitie
        2. Blz. 12 Wat is er gebeurd?
        3. Blz. 13 1.1 Bestuur
          1. Blz. 14 Bestuur
          2. Blz. 15 Wat hebben we bereikt
            1. Blz. 16 Digitale archivering raadsvergaderingen
              1. Blz. 17 Videotulen beschermd en digitaal archiveren
            2. Blz. 18 Implementatie Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer
              1. Blz. 19 Invoeren persoonlijk internet portaal
              2. Blz. 20 Starten uitvoering WMEBV
            3. Blz. 21 Implementatie Wet open overheid
              1. Blz. 22 Actief informatie openbaar maken
              2. Blz. 23 Duurzaam archiveren
            4. Blz. 24 Raadscommunicatie
              1. Blz. 25 Ontwikkelen van een raadscommunicatieplan
              2. Blz. 26 Uitdragen belang kindergemeenteraad
            5. Blz. 27 Restyling gemeentelijke website en huisstijl
              1. Blz. 28 Aantrekkelijk presenteren gemeente
            6. Blz. 29 Splitsen omgeving Proactis
              1. Blz. 30 Implementeren bestel/order proces
            7. Blz. 31 Uitvoering Wet nieuwe procedure vaststelling verkiezingsuitslagen (NPVV)
              1. Blz. 32 Garanderen kwaliteit telproces
              2. Blz. 33 Inrichten Gemeentelijk Stembureau
          3. Blz. 34 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af
          4. Blz. 35 Op grond van welke beleid/afspraak handelen we
        4. Blz. 36 1.2 Veiligheid
          1. Blz. 37 Veiligheid
          2. Blz. 38 Wat hebben we bereikt
            1. Blz. 39 Veiligheid
              1. Blz. 40 Maatschappelijke opgave ontheemden
              2. Blz. 41 Robuuste handhaving
              3. Blz. 42 Veilige publieke taak
              4. Blz. 43 Weerbaarheid en zelfredzaamheid
              5. Blz. 44 Zorg en veiligheid
          3. Blz. 45 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we
          4. Blz. 46 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af
        5. Blz. 47 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we?
        6. Blz. 48 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af?
        7. Blz. 49 Wat heeft het gekost?
        8. Blz. 50 Verschillenanalyse per beleidsthema
        9. Blz. 51 Indicatoren
      3. Blz. 52 Programma 2 Ruimtelijk domein
        1. Blz. 53 Hoofdambitie
        2. Blz. 54 Wat is er gebeurd?
        3. Blz. 55 2.1 Openbare ruimte en verkeer
          1. Blz. 56 Wat hebben we bereikt
            1. Blz. 57 Openbare ruimte - Bevorderen biodiversiteit
              1. Blz. 58 Het bevorderen van de biodiversiteit
            2. Blz. 59 Openbare ruimte - Gedeelte groenonderhoud van B naar A-beeldkwaliteitsniveau
              1. Blz. 60 Het onderhoud van groen naar een hoger niveau brengen met name op zichtlocaties als doorgaande wegen
            3. Blz. 61 Openbare ruimte - Hanging baskets bij overige winkelcentra
              1. Blz. 62 Aanbrengen van hanging baskets bij De Olm
            4. Blz. 63 Openbare ruimte - Kwaliteitsverbetering plantvakken
              1. Blz. 64 Het vervangen van grond en beplanting in diverse grote plantvakken langs de Nieuwe Tiendweg ter hoogte van de Marathon
            5. Blz. 65 Openbare ruimte - LED verlichting Stormpolder
              1. Blz. 66 Openbare verlichting Stormpolder
            6. Blz. 67 Openbare ruimte - Vervanging oeverbescherming IJsselboulevard
              1. Blz. 68 Oeverbescherming IJsselboulevard
            7. Blz. 69 Verkeer - Aanpassing Omloopstoep
              1. Blz. 70 Het terugbrengen van de snelheid bij De Omloop naar 30 kilometer per uur en hierin ook de inrichtingseisen van een 30km/u-weg in door te voeren
            8. Blz. 71 Verkeer - Algeracorridor korte termijn
              1. Blz. 72 Mobiliteitsaanpak voortzetten
              2. Blz. 73 P+R langs de N210
            9. Blz. 74 Verkeer - Algeracorridor lange termijn
              1. Blz. 75 Planologische verankering voorkeursalternatief Algeracorridor
              2. Blz. 76 Starten planuitwerking voorkeursalternatief Algeracorridor
              3. Blz. 77 Vastlegging voorkeursalternatief in bestuursovereenkomst
          2. Blz. 78 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we
          3. Blz. 79 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af
        4. Blz. 80 2.2 Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening
          1. Blz. 81 Wat hebben we bereikt
            1. Blz. 82 Duurzaamheid - Duurzaamheidsagenda
              1. Blz. 83 Uitvoering geven aan de acties uit de Duurzaamheidsagenda
            2. Blz. 84 Duurzaamheid - Regionale energiestrategie
              1. Blz. 85 Opleveren van de RES 2.0
            3. Blz. 86 Duurzaamheid - Transitievisie warmte
              1. Blz. 87 Inzicht verkrijgen in de haalbaarheid van de aanleg van een (lage temperatuur) warmtenet voor de Vijverflats en de Middenweteringflats
            4. Blz. 88 Energiearmoede
              1. Blz. 89 Uitvoering geven aan de aanpak energiearmoede
            5. Blz. 90 Ruimtelijke ordening - Implementatie Omgevingswet
              1. Blz. 91 Het vertalen van een nieuwe visie op onze gemeente en deze vertalen in een omgevingsplan en een uitvoeringsagenda
            6. Blz. 92 Volkshuisvesting - Uitvoering woonvisie
              1. Blz. 93 Doorstroming op de woningmarkt
              2. Blz. 94 Innovatieve woonvormen
              3. Blz. 95 Onderzoek leefbaarheid in buurten/wijken
              4. Blz. 96 Slaagkansen op de woningmarkt vergroten
              5. Blz. 97 Speculatie met koopwoningen voorkomen
              6. Blz. 98 Tiny houses en flexwoningen
          2. Blz. 99 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we
          3. Blz. 100 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af
        5. Blz. 101 2.3 Afval, riolering en begraven
          1. Blz. 102 Wat hebben we bereikt
            1. Blz. 103 Afval en grondstoffen
              1. Blz. 104 Aanvullend beleid afval en grondstoffen vaststellen
              2. Blz. 105 Gescheiden inzamelen bevorderen
              3. Blz. 106 Optimalisatie inzameling afval en grondstoffen
            2. Blz. 107 Baggeren watergangen
              1. Blz. 108 Baggercyclus van 12 jaar
              2. Blz. 109 Baggerprojecten
              3. Blz. 110 Voorbereiding baggerprojecten
          2. Blz. 111 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we
          3. Blz. 112 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af
        6. Blz. 113 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we?
        7. Blz. 114 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af?
        8. Blz. 115 Wat heeft het gekost?
        9. Blz. 116 Verschillenanalyse per beleidsthema
        10. Blz. 117 Indicatoren
      4. Blz. 118 Programma 3 Maatschappelijk domein
        1. Blz. 119 Hoofdambitie
        2. Blz. 120 Wat is er gebeurd?
        3. Blz. 121 3.1 Sport en recreatie
          1. Blz. 122 Wat hebben we bereikt
            1. Blz. 123 Investeringen in een kwalitatief/duurzaam zwembad
              1. Blz. 124 Onderhoud zwembad
            2. Blz. 125 Sport in de openbare ruimte
              1. Blz. 126 Inventariseren van verbeterpunten bewegen/sporten in de openbare ruimte
              2. Blz. 127 Onderzoek bewegen in de buitenruimte
              3. Blz. 128 Uitvoering sporten/bewegen in de openbare ruimte
            3. Blz. 129 Stimuleren samenwerking sport en beweegketen
              1. Blz. 130 Ondersteuning 'Sportplatform Krimpen'
              2. Blz. 131 Oprichting 'Sportplatform Krimpen'
            4. Blz. 132 Stimuleren sport en beweegdeelname inwoners
              1. Blz. 133 Promotiecampagne sport
              2. Blz. 134 Uniek Sporten
              3. Blz. 135 Uniek Zwemmen
          2. Blz. 136 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we
          3. Blz. 137 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af
        4. Blz. 138 3.2 Cultuur
          1. Blz. 139 Wat hebben we bereikt
            1. Blz. 140 Cultuurprogramma
              1. Blz. 141 Uitbreiding theaterprogramma
            2. Blz. 142 De Tuyter - Verbetering bedrijfsvoering
              1. Blz. 143 Marketing en promotie Tuyter
              2. Blz. 144 Website en reserveringssysteem Tuyter
            3. Blz. 145 Rotterdampas
              1. Blz. 146 Onderzoek doen naar wat de voor- en nadelen zijn om 'deelnemende gemeente' te worden voor de Rotterdampas
            4. Blz. 147 Verhoging subsidie Streekmuseum
              1. Blz. 148 Het behouden van een Streekmuseum in de gemeente
          2. Blz. 149 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we
          3. Blz. 150 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af
        5. Blz. 151 3.3 Onderwijs
          1. Blz. 152 Wat hebben we bereikt
            1. Blz. 153 Onderwijs
              1. Blz. 154 Realisatie Groeiplaneet/Populier
          2. Blz. 155 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we
          3. Blz. 156 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af
        6. Blz. 157 3.4 Economie
          1. Blz. 158 Wat hebben we bereikt
            1. Blz. 159 Circulair (Duurzaamheidsagenda)
              1. Blz. 160 Krimpen Circulair
            2. Blz. 161 Detailhandel
              1. Blz. 162 Detailhandelsvisie
            3. Blz. 163 Stormpolder
              1. Blz. 164 Stormpolder ‘centrum van maritieme maakindustrie’
            4. Blz. 165 Verbinding bedrijfsleven
              1. Blz. 166 Verbinding met het bedrijfsleven
            5. Blz. 167 Vestigings- en werkklimaat
              1. Blz. 168 Verbeteren (digitale) dienstverlening
          2. Blz. 169 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we
          3. Blz. 170 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af
        7. Blz. 171 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we?
        8. Blz. 172 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af?
        9. Blz. 173 Wat heeft het gekost?
        10. Blz. 174 Verschillenanalyse per beleidsthema
        11. Blz. 175 Indicatoren
      5. Blz. 176 Programma 4 Sociaal domein
        1. Blz. 177 Hoofdambitie
        2. Blz. 178 Wat is er gebeurd?
        3. Blz. 179 4.1 Preventie
          1. Blz. 180 Preventie
          2. Blz. 181 Wat hebben we bereikt
            1. Blz. 182 (Digi)Taalhuis
              1. Blz. 183 Uitvoeren pilot (Digi) Taalhuis
            2. Blz. 184 Armoede
              1. Blz. 185 Het opleveren en uitvoeren van het actieplan ‘Aanpak Energiearmoede’
            3. Blz. 186 Gratis regionaal OV voor minima van 67+
              1. Blz. 187 Onderzoek doen naar het uitbreiden van de regeling OV 67+
            4. Blz. 188 Ondersteuning inclusieve samenleving
              1. Blz. 189 Het optimaliseren van de netwerken en het toewerken naar meer zelf organiserend ambassadeursnetwerk.
              2. Blz. 190 Ondersteunen van aanjaagfunctie inclusieve samenleving
            5. Blz. 191 Uitvoeringsprogramma woonzorgvisie
              1. Blz. 192 Het opstellen van afwegingskader woonzorgvisie
              2. Blz. 193 Het opstellen van uitvoeringsprogramma woonzorgvisie
            6. Blz. 194 Vangnetwerken
              1. Blz. 195 Oprichten vangnetwerken
            7. Blz. 196 Welzijn op Recept
              1. Blz. 197 Welzijn op recept borgen en verbreden naar de andere huisartspraktijken.
          3. Blz. 198 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we
          4. Blz. 199 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af
        4. Blz. 200 4.2 Basishulp
          1. Blz. 201 Basishulp
          2. Blz. 202 Wat hebben we bereikt
            1. Blz. 203 Casusregie inburgering
              1. Blz. 204 Uitbreiding casusregie inburgering
            2. Blz. 205 Toekomstbestendig zorg en welzijn
              1. Blz. 206 De routekaart ‘Domeinoverstijgende samenwerking Wonen, Welzijn & Zorg in Capelle aan den IJssel en Krimpen aan den IJssel’ uitvoeren
            3. Blz. 207 Zorg en Veiligheid
              1. Blz. 208 Oprichten meldpunt zorg & veiligheid
          3. Blz. 209 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we
          4. Blz. 210 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af
        5. Blz. 211 4.3 Individuele hulp
          1. Blz. 212 Individuele hulp
          2. Blz. 213 Wat hebben we bereikt
            1. Blz. 214 Specialistische jeugdhulp
              1. Blz. 215 Het goed verlopen van de overgang van regionaal naar lokale inkoop
            2. Blz. 216 SROI beleid en uitvoering
              1. Blz. 217 Bevorderen arbeidsparticipatie
              2. Blz. 218 Harmoniseren aanpak in regio
            3. Blz. 219 Wijzigingen Participatiewet
              1. Blz. 220 Het zo snel mogelijk verwerken van de wetswijzigingen in verordeningen, beleidsregels en in de uitvoering
          3. Blz. 221 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we?
          4. Blz. 222 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af?
        6. Blz. 223 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we?
        7. Blz. 224 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af?
        8. Blz. 225 Wat heeft het gekost?
        9. Blz. 226 Verschillenanalyse per beleidsthema
        10. Blz. 227 Indicatoren
      6. Blz. 228 Middelen
        1. Blz. 229 Overhead
          1. Blz. 230 Inleiding
          2. Blz. 231 Wat heeft het gekost?
          3. Blz. 232 Verschillenanalyse per beleidsthema
          4. Blz. 233 Indicatoren
        2. Blz. 234 Algemene dekkingsmiddelen
          1. Blz. 235 Inleiding
          2. Blz. 236 Algemene dekkingsmiddelen
          3. Blz. 237 Lokale heffingen
          4. Blz. 238 Uitkering Gemeentefonds
          5. Blz. 239 Dividenden
          6. Blz. 240 Saldo van de financieringsfunctie
          7. Blz. 241 Vennootschapsbelasting (vpb)
          8. Blz. 242 Onvoorzien
          9. Blz. 243 Verschillenanalyse per programma
          10. Blz. 244 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we?
          11. Blz. 245 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af?
    2. Blz. 246 Paragrafen
      1. Blz. 247 Paragraaf A Lokale heffingen
        1. Blz. 248 Inleiding
        2. Blz. 249 Ontwikkelingen 2023
        3. Blz. 250 Werkelijke inkomsten
        4. Blz. 251 Overzicht baten en lasten
        5. Blz. 252 Afvalstoffenheffing
        6. Blz. 253 Rioolheffing
        7. Blz. 254 Havengelden
        8. Blz. 255 Marktgelden
        9. Blz. 256 Lijkbezorgingsrechten
        10. Blz. 257 Legesverordening
        11. Blz. 258 Lastendruk situatie 1
        12. Blz. 259 Lastendruk situatie 2
        13. Blz. 260 Lastendruk situatie 3
        14. Blz. 261 Lastendruk situatie 4
        15. Blz. 262 Woonlasten (vergelijking met omliggende gemeenten)
        16. Blz. 263 Kwijtschelding
      2. Blz. 264 Paragraaf B Weerstandsvermogen en risicobeheersing
        1. Blz. 265 Inleiding
        2. Blz. 266 Bestuurlijke informatievoorziening
        3. Blz. 267 Risico's
        4. Blz. 268 Terugblik risico's
        5. Blz. 269 Weerstandscapaciteit
        6. Blz. 270 Weerstandsvermogen
        7. Blz. 271 Financiële kengetallen
        8. Blz. 272 Duiding uitkomsten kengetallen
      3. Blz. 273 Paragraaf C Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 274 Inleiding
        2. Blz. 275 De kapitaalgoederen in de openbare ruimte (stelselwijziging BBV)
        3. Blz. 276 Riolering
        4. Blz. 277 Wegen
        5. Blz. 278 Openbare verlichting
        6. Blz. 279 Verkeersregelinstallaties
        7. Blz. 280 Groen
        8. Blz. 281 Watergangen
        9. Blz. 282 Speelvoorzieningen
        10. Blz. 283 Civiele kunstwerken (bruggen en duikers)
        11. Blz. 284 De volgende werken zijn in 2023 uitgevoerd:
        12. Blz. 285 Het kapitaalgoed gebouwen
        13. Blz. 286 Voorziening OK-gebouwen en rioleringen
      4. Blz. 287 Paragraaf D Financiering
        1. Blz. 288 Inleiding
        2. Blz. 289 Risicobeheersing
        3. Blz. 290 Rentevisie en rentekosten
        4. Blz. 291 Rentetoerekening
        5. Blz. 292 Renterisico
        6. Blz. 293 Kasgeldlimiet
        7. Blz. 294 Kredietrisico
        8. Blz. 295 Financieringspositie
        9. Blz. 296 Uitzetten en aantrekken
      5. Blz. 297 Paragraaf E Bedrijfsvoering
        1. Blz. 298 Inleiding
        2. Blz. 299 Organisatie
        3. Blz. 300 Financiën
        4. Blz. 301 Huisvesting en facilitair
        5. Blz. 302 ICT
        6. Blz. 303 Informatiebeheer/archief
        7. Blz. 304 Informatieveiligheid en privacy
        8. Blz. 305 Inkoop
        9. Blz. 306 Rechtmatigheid
        10. Blz. 307 Frauderisicobeheersing
      6. Blz. 308 Paragraaf F Verbonden partijen
        1. Blz. 309 Inleiding
        2. Blz. 310 Gemeenschappelijke regelingen
        3. Blz. 311 Ontwikkelingen
        4. Blz. 312 Weerstandsvermogen
        5. Blz. 313 Overzicht gemeenschappelijke regelingen
        6. Blz. 314 Gemeenschappelijke regeling
        7. Blz. 315 Deelnemingen
      7. Blz. 316 Paragraaf G Grondbeleid
        1. Blz. 317 Inleiding
        2. Blz. 318 Meerjarenprogramma grondexploitaties (MPG)
        3. Blz. 319 Budgetten 2023
        4. Blz. 320 Algemene reserve Grondexploitatie
      8. Blz. 321 Paragraaf H Subsidies
        1. Blz. 322 Inleiding
        2. Blz. 323 Subsidieplafonds
        3. Blz. 324 Subsidieverlening
      9. Blz. 325 Paragraaf I Openbaarheidsparagraaf
        1. Blz. 326 Openbaarheidsparagraaf
    3. Blz. 327 Balans
      1. Blz. 328 Activa en passiva
        1. Blz. 329 Activa
        2. Blz. 330 Passiva
      2. Blz. 331 Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
        1. Blz. 332 Inleiding
        2. Blz. 333 Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
        3. Blz. 334 Vaste activa
        4. Blz. 335 Afschrijvingstermijnen vaste activa
        5. Blz. 336 Vlottende activa
        6. Blz. 337 Vaste passiva
        7. Blz. 338 Vlottende passiva
        8. Blz. 339 Borg- en garantstellingen
        9. Blz. 340 Waarderingsgrondslagen WNT
        10. Blz. 341 Vennootschapsbelasting
      3. Blz. 342 Toelichting op de vaste activa
        1. Blz. 343 Materiële vaste activa
        2. Blz. 344 Investeringen met een economisch nut
        3. Blz. 345 Verloop boekwaarde investeringen met een economisch nut
        4. Blz. 346 Belangrijkste investeringen met een economisch nut
        5. Blz. 347 Investeringen met een economisch nut (met heffing)
        6. Blz. 348 Verloop boekwaarde investeringen met een economisch nut (met heffing)
        7. Blz. 349 Belangrijkste investeringen met een economisch nut (met heffing)
        8. Blz. 350 Investeringen met een maatschappelijk nut
        9. Blz. 351 Verloop boekwaarde investeringen met een maatschappelijk nut
        10. Blz. 352 Belangrijkste investeringen met een maatschappelijk nut
        11. Blz. 353 Financiële vaste activa
        12. Blz. 354 Deelnemingen
      4. Blz. 355 Toelichting op de vlottende activa
        1. Blz. 356 Voorraden
        2. Blz. 357 Bouwgronden in exploitatie
        3. Blz. 358 Uitgangspunten bouwgronden in exploitatie
        4. Blz. 359 Uitzettingen korter dan een jaar
        5. Blz. 360 Vordering openbare lichamen
        6. Blz. 361 Schatkistbankieren
        7. Blz. 362 Overige vorderingen
        8. Blz. 363 Voorziening dubieuze debiteuren
        9. Blz. 364 Liquide middelen
        10. Blz. 365 Overlopende activa
        11. Blz. 366 Nog te ontvangen bedragen overheidslichamen
      5. Blz. 367 Toelichting op de vaste passiva
        1. Blz. 368 Eigen vermogen
        2. Blz. 369 Verloop per reserve
        3. Blz. 370 Toelichting mutaties en reserves
        4. Blz. 371 Algemene reserve
        5. Blz. 372 Vrije reserve
        6. Blz. 373 Algemene reserve grondexploitatie
        7. Blz. 374 Algemene reserve Begrotingstekorten
        8. Blz. 375 Reserve Eneco
        9. Blz. 376 Reserve overrente
        10. Blz. 377 Reserve maatschappelijk vastgoed
        11. Blz. 378 Reserve maatschappelijke voorzieningen
        12. Blz. 379 Reserve nog uit te voeren werkzaamheden
        13. Blz. 380 Reserve energiearmoede
        14. Blz. 381 Reserve Asielopvang
        15. Blz. 382 Reserve Hart van Krimpen
        16. Blz. 383 Reserve Toekomstfonds
        17. Blz. 384 Reserve Afschrijving grote kruising
        18. Blz. 385 Reserve afschrijvingen maatschappelijk nut
        19. Blz. 386 Reserve afschrijving riolering fase 1 Oud Krimpen
        20. Blz. 387 Reserve kapitaallasten veld DCV 1
        21. Blz. 388 Reserve kapitaallasten veld DCV 3 + 4
        22. Blz. 389 Reserve kapitaallasten veld MHCK
        23. Blz. 390 Reserve omgevingsvergunningen
        24. Blz. 391 Reserve egalisatie reiniging
        25. Blz. 392 Reserve riolering
        26. Blz. 393 Voorzieningen
        27. Blz. 394 Toelichting mutaties voorzieningen
        28. Blz. 395 Vaste schulden met een rente typische looptijd langer dan 1 jaar
      6. Blz. 396 Toelichting op de vlottende passiva
        1. Blz. 397 Vlottende passiva
        2. Blz. 398 Kortlopende schulden
        3. Blz. 399 Overige schulden
        4. Blz. 400 Overlopende passiva
        5. Blz. 401 Vooruitontvangen bedragen
        6. Blz. 402 Nog te betalen kosten
      7. Blz. 403 Niet uit de balans blijkende verplichtingen en rechten
        1. Blz. 404 Waarborgen en garanties
        2. Blz. 405 Langlopende financiële verplichtingen
        3. Blz. 406 Niet uit de balans blijkende rechten
      8. Blz. 407 Wet normering topinkomens
        1. Blz. 408 Bezoldiging topfunctionarissen
    4. Blz. 409 Baten en lasten
      1. Blz. 410 Overzicht van baten en lasten
        1. Blz. 411 Overzicht van baten en lasten
        2. Blz. 412 EMU-saldo
      2. Blz. 413 Incidenteel / structureel
        1. Blz. 414 Incidentele baten en lasten
        2. Blz. 415 Structurele begrotingsruimte
        3. Blz. 416 Structurele reservemutaties
      3. Blz. 417 Investeringen
        1. Blz. 418 Investeringen
      4. Blz. 419 Verschillenanalyse jaarrekening
        1. Blz. 420 Verschillenanalyse
      5. Blz. 421 Overhevelingen
        1. Blz. 422 Overhevelingen
      6. Blz. 423 Kerngegevens
        1. Blz. 424 Kerngegevens
      7. Blz. 425 Rechtmatigheidsverantwoording
        1. Blz. 426 Verantwoording College van B&W
      8. Blz. 427 Begrotingsrechtmatigheid
        1. Blz. 428 Begrotingsrechtmatigheid
        2. Blz. 429 Toelichting op de begrotingsonrechtmatigheden
    5. Speerpunten
    6. Zoeken
    7. Publicatie bijlagen
    8. Contact
    9. PrivacyStatement
    10. Sitemap