Sitemap
-
Blz. 1
Begroting 2024
-
Blz. 2
Programma’s
-
Blz. 3
Bestuurlijke inleiding
- Blz. 4 Financiële inleiding
- Blz. 5 Onze speerpunten voor 2024 (en 2025)
- Blz. 6 Van kadernota naar begroting
- Blz. 7 Korte toelichting
-
Blz. 8
Leeswijzer
- Blz. 9 Leeswijzer
-
Blz. 10
Programma 1 Bestuur en veiligheid
- Blz. 11 Hoofdambitie
-
Blz. 12
1.1 Bestuur
- Blz. 13 Bestuur
- Blz. 14 750 jaar Krimpen
- Blz. 15 Wat is er aan de hand/Wat willen we bereiken?
- Blz. 22 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af
- Blz. 23 Op grond van welke beleid/afspraak handelen we
-
Blz. 24
1.2 Veiligheid
- Blz. 25 Veiligheid
-
Blz. 26
Wat is er aan de hand/Wat willen we bereiken?
- Blz. 27 1.2.1 Nalevingsonderzoek
- Blz. 29 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we
- Blz. 30 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af
- Blz. 31 Wat mag het kosten
- Blz. 32 Indicatoren
-
Blz. 33
Programma 2 Ruimtelijk domein
- Blz. 34 Hoofdambitie
-
Blz. 35
2.1 Openbare ruimte en verkeer
-
Blz. 36
Wat is er aan de hand/Wat willen we bereiken?
-
Blz. 37
2.1.1 Bomenbeheer
- Blz. 38 Een extra onderhoudscontrole
- Blz. 39 2.1.2 Bomen voor bewoners
- Blz. 41 2.1.3 Plantvakken
- Blz. 43 2.1.4 Bevorderen biodiversiteit
-
Blz. 44
2.1.5 Vervanging oeverbescherming IJsselboulevard
- Blz. 45 Oeverbescherming IJsselboulevard
- Blz. 46 2.1.6 Aanpassing Omloopstoep
-
Blz. 47
2.1.7 LED verlichting Stormpolder
- Blz. 48 Openbare verlichting Stormpolder
- Blz. 49 2.1.8 Presentatie nieuwe verkeer- en vervoervisie
- Blz. 51 2.1.9 Start planuitwerking Algeracorridor
- Blz. 53 2.1.10 Uitvoering haalbaarheidsonderzoek nieuwe verbinding tussen Krimpen en Capelle
- Blz. 55 2.1.11 Baggeren overige watergangen in Kortland-Noord
-
Blz. 37
2.1.1 Bomenbeheer
- Blz. 56 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we
- Blz. 57 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af
-
Blz. 36
Wat is er aan de hand/Wat willen we bereiken?
-
Blz. 58
2.2 Volkshuisvesting en ruimtelijke ordening
-
Blz. 59
Wat is er aan de hand/Wat willen we bereiken?
- Blz. 60 2.2.1 Nieuwe Duurzaamheidsagenda opstellen
- Blz. 62 2.2.2 Circulair Krimpen
- Blz. 64 2.2.3 Krimpense isolatie aanpak
- Blz. 66 2.2.4 Zon op grote daken
- Blz. 68 2.2.5 Soortenmanagementplan
- Blz. 70 2.2.6 Implementatie Omgevingswet
-
Blz. 71
2.2.7 Uitvoeringsprogramma Woonvisie
- Blz. 72 Doorstroming op de woningmarkt
- Blz. 73 Pilot flexwoningen
- Blz. 74 Woonopgave middeninkomens
- Blz. 75 Vergroten van de slaagkansen
- Blz. 76 Innovatie van de woonvormen
-
Blz. 77
2.2.8 Inventarisatie van oneigenlijk gebruik gemeentegrond
- Blz. 78 Gepaste acties ondernemen
- Blz. 79 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we
- Blz. 80 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af
-
Blz. 59
Wat is er aan de hand/Wat willen we bereiken?
- Blz. 81 2.3 Afval, riolering en begraven
- Blz. 91 Wat mag het kosten
- Blz. 92 Indicatoren
-
Blz. 93
Programma 3 Maatschappelijk domein
- Blz. 94 Hoofdambitie
-
Blz. 95
3.1 Sport en recreatie
-
Blz. 96
Wat is er aan de hand/Wat willen we bereiken?
-
Blz. 97
3.1.1 Aanleg tweede Gio-court
- Blz. 98 Het stimuleren van sporten
- Blz. 99 Verwerven inzicht motorische ontwikkeling
-
Blz. 100
3.1.2 Kwalitatief duurzaam zwembad
- Blz. 101 Onderhoud zwembad
-
Blz. 102
3.1.3 Toekomstbestendig DCV
- Blz. 103 Het verstrekken van een lening
- Blz. 104 Het kopen van de ondergrond
- Blz. 105 Het ombouwen naar een kunstgrasveld
- Blz. 106 3.1.4 Aanleg padelbanen TV Langeland/TCK
- Blz. 107 3.1.5 Geluidsreductie tennisbanen TCK
- Blz. 108 3.1.6 Uitvoering speelruimtebeleidsplan
-
Blz. 97
3.1.1 Aanleg tweede Gio-court
- Blz. 112 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we
- Blz. 113 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af
-
Blz. 96
Wat is er aan de hand/Wat willen we bereiken?
-
Blz. 114
3.2 Cultuur
-
Blz. 115
Wat is er aan de hand/Wat willen we bereiken?
-
Blz. 116
3.2.1 Evenementen
- Blz. 117 Verbinden en verbreden
- Blz. 118 Verrassen en vernieuwen
- Blz. 119 Vertellen
-
Blz. 120
3.2.2 Digitaalhuis
- Blz. 121 Bevorderen samenwerking belanghebbenden
- Blz. 122 Bewustwording
- Blz. 123 Verbeteren digitale geletterdheid
- Blz. 124 Vergroten van zelfredzaamheid
- Blz. 125 Participatie
-
Blz. 126
3.2.3 Informatiepunt Digitale Overheid (IDO)
- Blz. 127 Beschikbaar stellen/houden IDO
- Blz. 128 Verbetering digitale geletterdheid
- Blz. 129 Verhogen zelfredzaamheid
-
Blz. 130
3.2.4 Ondersteuning Lokale Omroep Krimpen
- Blz. 131 Financieel gezonde lokale omroep
- Blz. 132 Realiseren Streekomroep
-
Blz. 116
3.2.1 Evenementen
- Blz. 133 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we
- Blz. 134 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af
-
Blz. 115
Wat is er aan de hand/Wat willen we bereiken?
- Blz. 135 3.3 Onderwijs
- Blz. 140 3.4 Economie
- Blz. 147 Wat mag het kosten
- Blz. 148 Indicatoren
-
Blz. 149
Programma 4 Sociaal domein
- Blz. 150 Hoofdambitie
-
Blz. 151
4.1 Preventie
- Blz. 152 Preventie
-
Blz. 153
Wat is er aan de hand/Wat willen we bereiken?
- Blz. 154 4.1.1 Op weg naar een gezonde gemeente
-
Blz. 156
4.1.2 Veerkrachtige buurten
- Blz. 157 Uitbrengen van een adviesrapport
- Blz. 158 Coördinatie van het proces
- Blz. 159 Actieprogramma
- Blz. 160 Operationeel en strategisch overleg
- Blz. 161 4.1.3 Versterken zelfredzaamheid en bekendheid van voorzieningen
- Blz. 166 4.1.4 Van woonzorgvisie naar actie
- Blz. 168 4.1.5 Uitvoering regeling Brede Specifieke Uitkering (SPUK) GALA
- Blz. 170 4.1.6 Verbeteren mobiliteit lagere inkomens
-
Blz. 172
4.1.7 Bevorderen van een inclusieve samenleving
- Blz. 173 Alle inwoners tellen mee
- Blz. 174 Alle inwoners kunnen mee doen
- Blz. 175 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we
- Blz. 176 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af
-
Blz. 177
4.2 Basishulp
- Blz. 178 Basishulp
- Blz. 179 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we
- Blz. 180 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af
-
Blz. 181
4.3 Individuele hulp
- Blz. 182 Individuele hulp
-
Blz. 183
Wat is er aan de hand/Wat willen we bereiken?
-
Blz. 184
4.3.1 Re-integratie in het kader van de Participatiewet
- Blz. 185 Creëren van (duurzame) uitstroom
- Blz. 186 Armoedeval beperken bij uitstroom
- Blz. 187 4.3.2 Inzet op uitstroom
- Blz. 192 4.3.3 Update Actieprogramma Armoede en schulden
- Blz. 196 4.3.4 Alternatief voor intramurale jeugdhulp
-
Blz. 184
4.3.1 Re-integratie in het kader van de Participatiewet
- Blz. 197 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we?
- Blz. 198 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af?
-
Blz. 199
4.4 Opvang en inburgering
-
Blz. 200
Wat is er aan de hand/Wat willen we bereiken?
- Blz. 201 4.4.1 Opvang
- Blz. 202 4.4.2 Inburgering
- Blz. 203 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we?
- Blz. 204 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af?
-
Blz. 200
Wat is er aan de hand/Wat willen we bereiken?
- Blz. 205 Wat mag het kosten
- Blz. 206 Indicatoren
-
Blz. 207
Middelen
-
Blz. 208
Overhead
- Blz. 209 Inleiding
- Blz. 210 Onderdelen overhead
-
Blz. 211
Wat is er aan de hand/Wat willen we bereiken?
- Blz. 212 1. Implementatie Wet Open Overheid
-
Blz. 216
2. Privacy op Orde (DPIA's)
- Blz. 217 Uitvoeren van de belangrijkste DPIA’s
- Blz. 218 Vergroten van privacybewustzijn
- Blz. 219 Voorkomen van datalekken en eventuele boetes
- Blz. 220 3. Implementatie Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer (Wmebv)
-
Blz. 224
4. Digitale toegankelijkheid
- Blz. 225 Toegankelijkheid digitale aanlevering
- Blz. 226 Status applicatie en websites
-
Blz. 227
5. Archivering Corsa en omgevingsvergunningen
- Blz. 228 Uitfaseren Corsa
- Blz. 229 Migreren van aanwezige informatie
- Blz. 230 Opschonen en vernietigen zaken
- Blz. 231 Digitaliseren project bouwvergunning Raadhuisplein
- Blz. 232 6. Functiehuis
-
Blz. 237
7. Inrichting Raadhuis
- Blz. 238 Representatieve vergaderruimtes
- Blz. 239 Creëren van een goede werkomgeving
- Blz. 240 8. Vernieuwen techniek Raadzaal
- Blz. 242 Wat mag het kosten
- Blz. 243 Indicatoren
-
Blz. 244
Algemene dekkingsmiddelen
- Blz. 245 Inleiding
- Blz. 246 Uitkering gemeentefonds
- Blz. 247 Onroerende zaakbelastingen
- Blz. 248 Dividenden
- Blz. 249 Saldo van de financieringsfunctie
- Blz. 250 Stelposten
- Blz. 251 Vennootschapsbelasting
- Blz. 252 Onvoorzien
- Blz. 253 Op grond van welk beleid/afspraak handelen we
- Blz. 254 Hoe en wanneer leggen we verantwoording af
- Blz. 255 Wat mag het kosten
-
Blz. 208
Overhead
-
Blz. 3
Bestuurlijke inleiding
-
Blz. 256
Paragrafen
-
Blz. 257
Paragraaf A Lokale heffingen
- Blz. 258 Inleiding
- Blz. 259 Ontwikkelingen 2024
- Blz. 260 Lokale heffingen
- Blz. 261 Opbrengsten
- Blz. 262 Lastendruk
- Blz. 263 Kwijtschelding
- Blz. 264 Woonlasten (vergelijking met omliggende gemeenten)
-
Blz. 265
Paragraaf B Weerstandsvermogen en risicobeheersing
- Blz. 266 Inleiding
- Blz. 267 Risico's
- Blz. 268 Weerstandscapaciteit
- Blz. 269 Weerstandsvermogen
- Blz. 270 Financiële kengetallen
- Blz. 271 Duiding uitkomst kengetallen
-
Blz. 272
Paragraaf C Onderhoud kapitaalgoederen
- Blz. 273 Inleiding
- Blz. 274 De kapitaalgoederen in de openbare ruimte
- Blz. 275 Het kapitaalgoed gebouwen
-
Blz. 276
Paragraaf D Financiering
- Blz. 277 Inleiding
- Blz. 278 Risicobeheersing
- Blz. 279 Rentevisie en rentekosten
- Blz. 280 Rentetoerekening
- Blz. 281 Renterisico
- Blz. 282 Kasgeldlimiet
- Blz. 283 Kredietrisico op verstrekte gelden
- Blz. 284 Financieringspositie
- Blz. 285 Leningenportefeuille
- Blz. 286 Uitzetting
- Blz. 287 Aantrekken
-
Blz. 288
Paragraaf E Bedrijfsvoering
- Blz. 289 Inleiding
- Blz. 290 Ambtelijke organisatie
- Blz. 291 Huisvesting
- Blz. 292 ICT
- Blz. 293 Informatieveiligheid
- Blz. 294 Privacy
- Blz. 295 Informatiebeheer/archief
- Blz. 296 Communicatie
- Blz. 297 Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 298
Paragraaf F Verbonden partijen
- Blz. 299 Inleiding
- Blz. 300 Ontwikkeling van de bijdragen
- Blz. 301 Weerstandsvermogen
- Blz. 302 Gemeenschappelijke regelingen
- Blz. 303 Deelnemingen
- Blz. 304 Toelichting deelnemingen
-
Blz. 305
Paragraaf G Grondbeleid
- Blz. 306 Inleiding
- Blz. 307 MeerjarenPerspectief grondexploitaties (MPG)
-
Blz. 308
Paragraaf H Subsidies
- Blz. 309 Inleiding
- Blz. 310 Rol raad
- Blz. 311 Waarom subsidiëring
- Blz. 312 Subsidiebenamingen
- Blz. 313 Indexering subsidies
- Blz. 314 Subsidieplafonds
-
Blz. 315
Paragraaf I Openbaarheidsparagraaf
- Blz. 316 Openbaarheidsparagraaf
-
Blz. 257
Paragraaf A Lokale heffingen
-
Blz. 317
Financiële begroting
-
Blz. 318
Uitgangspunten
- Blz. 319 Kerngegevens
- Blz. 320 Index
- Blz. 321 Uitkering gemeentefonds
- Blz. 322 Financiering (treasury)
- Blz. 323 Arbeidskosten gerelateerde verplichtingen
-
Blz. 324
Budgetautorisatie baten en lasten
- Blz. 325 Budgetautorisatie baten en lasten
-
Blz. 326
Meerjarenperspectief
- Blz. 327 Meerjarenperspectief
- Blz. 328 Meerjarenperspectief baten en lasten
-
Blz. 329
Aanmerkelijke verschillen
- Blz. 330 Aanmerkelijke verschillen jaarrekening 2022 - begroting 2024
- Blz. 331 Programma 1 Bestuur en Veiligheid verschil jaarrekening - begroting
- Blz. 332 Programma 2 Ruimtelijk domein verschil jaarrekening - begroting
- Blz. 333 Programma 3 Maatschappelijk domein verschil jaarrekening - begroting
- Blz. 334 Programma 4 Sociaal domein verschil jaarrekening - begroting
- Blz. 335 Middelen verschil jaarrekening - begroting
- Blz. 336 Aanmerkelijke verschillen begroting 2023 - begroting 2024
- Blz. 337 Programma 1 Bestuur en Veiligheid verschil begroting 2023-2024
- Blz. 338 Programma 2 Ruimtelijk domein verschil begroting 2023-2024
- Blz. 339 Programma 3 Maatschappelijk domein verschil begroting 2023-2024
- Blz. 340 Programma 4 Sociaal domein verschil begroting 2023-2024
- Blz. 341 Middelen verschil begroting 2023-2024
-
Blz. 342
Investeringen
- Blz. 343 Investeringen
- Blz. 344 Investeringen Onderhoud Kapitaalgoederen
-
Blz. 345
Nieuw beleid
- Blz. 346 Nieuw beleid en intensiveringen
-
Blz. 347
Reserves en voorzieningen
- Blz. 348 Reserves
- Blz. 349 Structurele reservemutaties
- Blz. 350 Mutaties reserves 2024
- Blz. 351 Voorzieningen
-
Blz. 352
Incidenteel / structureel
- Blz. 353 Incidentele baten en lasten
- Blz. 354 Structureel en reëel evenwicht
-
Blz. 355
Financiering
- Blz. 356 Financiering
-
Blz. 357
EMU-saldo en balansprognose
- Blz. 358 Balansprognose
- Blz. 359 EMU-saldo
-
Blz. 318
Uitgangspunten
- Speerpunten
- Zoeken
- Publicatie bijlagen
- Contact
- PrivacyStatement
- Sitemap
-
Blz. 2
Programma’s